Workshops en

Cursussen

Workshops

en cursussen

Wij bieden een groot aantal cursussen aan op verschillende gebieden, bekijk ze hieronder:

senioren fit Binnen en buiten
Een wekelijkse cursus voor senioren waarbij er niet alleen aandacht is voor de fysieke gesteldheid maar ook voor de mentale. Ieder cursusuur wordt er aandacht besteed aan een onderdeel van het ouder worden zoals geheugenverlies, artrose of “slijtage”, voeding et cetera. De rest van het uur wordt besteed aan conditie, balans en belastbaarheid waarbij gebruik wordt gemaakt van de oefenzaal en de fitness apparatuur.

De kosten bedragen voor een keer per week 30 euro per maand. Wilt u twee keer per week meetrainen dan bedragen de kosten 45 euro per maand. Het aanmelden kan telefonisch (020 – 770 41 82), per mail (info@pmcd.nl) of bij de receptie van het PMCD.

Jonge senioren fit

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Oncofit

Sportspreekuur

Valanalyse
Uit onderzoek blijkt dat senioren meer risico lopen om te vallen dan jongeren. Zo’n val heeft nogal eens vervelende gevolgen. Per jaar belanden 50.000 mensen met een botbreuk op een spoedeisende hulp omdat ze gevallen zijn. Daarnaast worden veel mensen na een val banger om te bewegen. Ze gaan activiteiten vermijden waardoor hun conditie verslechtert.
In samenwerking met Coherente en Fysiotherapie Spits heeft Fysiotherapie Duivendrecht een cursus ontwikkeld waarbij ouderen informatie krijgen over de meest voorkomende zaken wat betreft vallen en hoe ze vallen kunnen voorkomen. De cursus wordt door het hele jaar door meermaals aangeboden in het PMCD.

Aan deze crusus zijn geen kosten verbonden. Het aanmelden kan telefonisch (020 – 770 41 82), per mail (info@pmcd.nl) of bij de receptie van het PMCD.

Mindfulness
Mindfulness leert de bewustwording over de fysieke ervaringen, gevoelens en gedachten te verbeteren. Het wordt ook wel benoemd als een ‘aandachttraining’ of een de ‘acceptatie van wat er is’.

De kosten bedragen 70 euro voor vijf bijeenkomsten. Het aanmelden kan telefonisch (020 – 770 41 82), per mail (info@pmcd.nl) of bij de receptie van het PMCD.

Fysiopilates

Dorpsplein 40